Ile kalorii ma banan?

Zdrowa i prawidłowo zbilansowana dieta, to klucz do osiągnięcia wymarzonej sylwetki. W takiej diecie powinny znaleźć się owoce, które doskonale wpływają na organizm i dostarczają wielu witamin. Z powodzeniem mogą także zastąpić słodycze, których w diecie być nie powinno. Banan jest słodki i sycący, czy jednak można spożywać ten owoc na diecie? Ile ma kalorii? Na te i inne ważne pytania odpowiadamy w tym artykule.

Ile kalorii ma banan?

Mały banan, który waży 100 g ma około 90 kalorii. Średni owoc ważący 150 g to około 120 kalorii. Natomiast duży banan, którego waga wynosi 180 g to około 170 kalorii. Może wydawać się, iż banan jest owocem kalorycznym. Czy to jednak sprawia, iż nie można spożywać go w diecie odchudzającej? Okazuje się, iż są to owoce doskonale wpływające na organizm. Mogą więc bez obaw spożywać je osoby, które stosują dietę odchudzającą. Wśród największych zalet tych smacznych owoców można wymienić:

  • obniżają ciśnienie krwi, dzięki wysokiej zawartości potasu i niskiej zawartości sodu,
  • poprawiają trawienie, dzięki zawartości błonnika,
  • wpływają korzystnie na układ krążeniowy,
  • dzięki zawartości witaminy B6 wspomagają produkcję insuliny, kwasów tłuszczowych oraz hemoglobiny,
  • są źródłem witaminy C, która jest bardzo ważnym antyoksydantem,
  • wzmacniają mięśnie i dostarczają organizmowi ważnych substancji odżywczych,
  • dodają energii i smakują wyśmienicie.

Jeszcze jedną bardzo ważną zaletą tych owoców, jest możliwość przygotowania ich w wielu formach. Więcej informacji na ten temat znajdziesz poniżej.

Wiele możliwości

Dieta nie może być nudna i niesmaczna. Z pewnością można temu zapobiec spożywając zdrowe i smaczne banany. Ich ogromną zaletą jest to, że można spożywać je w wielu formach. Jedną z nich jest na przykład odżywcze smoothie. Do takiego koktajlu można dodawać różne owoce i warzywa, dlatego napój ten określany jest często mianem bomby witaminowej. To doskonała forma przekąski, dzięki której możliwe jest dostarczenie organizmowi wielu witamin i potrzebnych minerałów. Banan doskonale komponuje się z truskawkami, gruszką czy borówkami. Do tego warto dodać mleko lub jogurt naturalny i pyszny, zdrowy koktajl gotowy.

Banany mogą być również wykorzystane jako sposób na upały w letnie dni. Wystarczy schłodzić je w zamrażarce przez kilka minut, aby otrzymać zdrowy, lodowy deser. Kawałki zmrożonego banana mogą być częścią zdrowego szaszłyka. Warto dodać również inne owoce, takie jak truskawki, maliny czy jagody. Takie połączenie jest zdrowe i bardzo orzeźwiające. Wpłynie również korzystnie na wygląd sylwetki i samopoczucie.

Banan może być także pysznym musem. Wystarczy zmiksować owoc to uzyskania odpowiedniej konsystencji. Taki zdrowy mus można dodawać na przykład do jogurtu naturalnego. Do tego można dodać inne owoce lub ulubione orzechy i cieszyć się pysznym smakiem. Takie połączenie z pewnością wpłynie pozytywnie również na organizm i sylwetkę. W ten sposób można zastąpić niezdrowe słodycze w diecie.

Podsumowanie

Banany są słodkie, pyszne i zdrowe. Mogą wydawać się kaloryczne, jednak dobrze wpływają na organizm i mogą spożywać je osoby na diecie. Banany można spożywać w wielu ciekawych formach, które sprawiają, iż dieta jest nie tylko zdrowa, ale także różnorodna. Ten słodki owoc z powodzeniem może zastąpić słodycze, które nie są wskazane dla osób przebywających na diecie. Warto jednak zaznaczyć, iż spożywanie bananów powinno być w niektórych przypadkach unikane. Mowa tutaj na przykład o osobach, które zmagają się z cukrzycą. Dieta powinna być ułożona przez specjalistę, który udzieli najważniejszych informacji i praktycznych wskazówek. To rozwiązanie, które przynosi najlepsze efekty.